5 nyári edzésforma a mozgás szerelmeseinek

5 nyári edzésforma a mozgás szerelmeseinek

Bár az EatSlimPro Lifestyle program alatt nem kell intenzíven edzened ahhoz, hogy látványos eredményt érj el, az egészséged és fittséged érdekében sosem árt, ha beiktatsz egy kis mozgást a mindennapjaidba. A rendszeres sport jót tesz a szívednek, csökkenti a magas vérnyomást, támogatja a súlycsökkenést, segít az alvási problémák megoldásában, erősíti az izmokat és ízületeket, emellett pedig kiváló stresszoldó hatással bír. Blogbejegyzésünkben 5 olyan edzésforma szerepel, amivel felpörgetheted a zsírégetést és még formásabb alakra tehetsz szert.

Ha nyár, akkor úszás

Ha már úgy is ilyen szép strandidőnek örülhetünk, vétek lenne kihagyni a listából az úszást. Ez az egyik legkedveltebb edzésforma évszázadok óta, ami számos pozitív élettani hatással bír. Akárcsak a futás vagy a kerékpározás, az úszás sem köthető nemhez, életkorhoz vagy edzettségi állapothoz. Jó hír, hogy nem kell sokféle eszközbe beruháznod, elegendő egy jó minőségű úszódresszt, egy úszósapkát és egy úszószemüveget beszerezned hozzá. Úszás során a felső és alsó testfélre egyforma munka hárul: ez a mozgásforma minden izmodat átmozgatja, folyamatos erőkifejtés, rugalmasság és ellazulás kombinációja és nem terheli meg az ízületeidet.

úszás
Az úszás nyáron a legfrissítőbb mozgásforma

Az igazán vidám edzésforma, a kangoo

A szökdécselős kangoo hajlított lemezzel ellátott speciális cipőben végzett aerobik. Nem kell tőle megijedni, mert a látszat ellenére egyáltalán nem veszélyes. A kangoo cipőben hatalmasakat tudsz ugrani, de a speciális kialakítása megóvja a lábadat, és nem árt az ízületeknek. Egy 50 perces edzéssel már rendkívül intenzív zsírégetést lehet elérni, és akár több kilótól is megszabadulhatsz. Azt pedig talán már nem is kell mondanunk, hogy a zenére történő ugrálás nagyon szórakoztató és kikapcsolja az embert – így remélhetőleg te is gyakrabban és szívesebben mész majd el mozogni.

kangoo
Nem csak nagyon szórakoztató, de nagyon hatékony edzésforma a kangoo

Szállj vízre SUP-pal

A Stand Up Paddle, vagyis SUP magyarul leginkább állószörföt vagy állva evezést jelent. Ez egy olyan sport, ami szintén nem igényel előképzettséget, és amit igazából bárki, korra és nemre való tekintet nélkül kipróbálhat. Mindössze egy nagyméretű speciális szörfdeszkára, a hozzá tartozó evezőre, némi türelemre és egyensúlyérzékre van szükséged. Az edzésforma nagy előnye, hogy az alapok tényleg mindössze néhány perc alatt elsajátíthatóak: végezheted szélcsendben, enyhe vagy akár erős szélben, tavakon és folyókon egyaránt. A SUP-deszkád segítségével olyan helyeket fedezhetsz fel, amiket különben sosem vettél volna észre. Útnak indulhatsz a családdal, barátokkal, a kutyáddal, de ha már haladó szinten vagy, piknikezhetsz és jógázhatsz is rajta.

SUP
A SUP 2020 legnépszerűbb vízi sportja

Mindenki kedvence, a jóga

Ha egy olyan sportot szeretnél kipróbálni, ami nemcsak a tested tartja karban, hanem a lelki egyensúlyodhoz is hozzájárul, nem kell tovább görgetned. Talán még nem is hallottál róla, de a jógát már több, mint 5000 éve gyakoroljuk, és ma már mintegy 100 különböző fajtáját ismerjük. Ha a fizikai előnyöket nézzük, a jógázás hajlékonyabbá tesz, erősíti és fejleszti az izmokat, illetve az egyensúlyérzéket, ezenkívül szuper alakformáló. Különösen ajánlott a cukorbetegségben, magas vérnyomásban szenvedőknek, és azoknak, akik magas koleszterinszinttel küzdenek. Rendszeres gyakorlása kedélyjavító hatású, és segíti a koncentrációt, miközben pihentetőleg hat az elmére.

jóga
A jóga kímélő mozgásforma és nem csak a testnek, de a léleknek is jót tesz

Újra kétkeréken

Emlékszel még, mikor pattantál utoljára biciklire? Ha a lakóhelyünk nem teszi lehetővé a mindennapos bringázást, hajlamosak vagyunk megfeledkezni gyermekkorunk egyik kedvenc mozgásformájáról. Ideje, hogy ismét beépítsd a mindennapi rutinba is, hiszen amellett, hogy kipipálhatod a napi sportperceket, tökéletes és gyors közlekedőeszköz még a belvárosban is. A kerékpározás tipikusan egy olyan edzésforma, ami folyamatos és intenzív mozgást igényel: jótékony hatása van az izmainkra, a szív- és érrendszerre, a légzőszerveinkre és nem utolsó sorban az anyagcsere-folyamatokra is. Talán az első néhány alkalom után még izomlázzal fogsz leszállni a nyeregből, de mindenképp megéri a fáradozást: csodaszépen formálja a combot, a vádlit és a feneket, és növeli az állóképességedet.

bringa
Gyerekkorunk kedvenc sportját felnőttként sem érdemes hanyagolni

Kedvet kaptál? Teljes életmódváltásra vonatkozó tanácsokért fordulj bizalommal az EatSlimPro Lifestyle mentoraihoz!

Vélemény, hozzászólás?